Wrzeszcz Górny

Skład Rady Dzielnicy kadencji 2015-2019:

Arkadiusz KOWALINA (wybór ponowny na radnego; w poprzedniej kadencji przewodniczący Rady) - przewodniczący Zarządu Dzielnicy,
Halina CZŁAPIŃSKA - członek Zarządu Dzielnicy,
Lidia MAKOWSKA (wybór ponowny, w poprzedniej kadencji przewodnicząca Zarządu),
Ewa WOŹNA (wybór ponowny),
Zbigniew MLECZKO (wybór ponowny),
Janina WIŚNIEWSKA (wybór ponowny),
Jadwiga KOPEĆ (wybór ponowny; w poprzedniej kadencji zastępca przewodniczącego Rady),
Barbara POLAKOWSKA (wybór ponowny),
Barbara ZIELEŃ (wybór ponowny),
Ewa HOPE (wybór ponowny),
Maciej KAŁAS (wybór ponowny) - w nowej kadencji zastępca przewodniczącego Rady,
Romuald PLEWA (wybór ponowny) - w nowej kadencji przewodniczący Rady,
Wojciech KULIŃSKI (wybór ponowny),
Adam CIECHANOWICZ,
Wojciech CHMIELEWSKI,
Krzysztof KOPROWSKI (wybór ponowny) - w nowej kadencji z-ca przewodniczącego Zarządu,
Gabriela ROSZKOWSKA (wybór ponowny) - w nowej kadencji członek Zarządu Dzielnicy,
Urszula ZEREK,
Kamil RUTECKI,
Michał SZULTA,
Witold KUŹMICKI.

Wyniki wyborów 22 marca: → OFICJALNE WYNIKI WYBORÓW RAD DZIELNIC

Oficjalna strona Rady Dzielnicy → TUTAJ

Mapa dzielnicy
Liczba mieszkańców: 24.211
 - w tym pobyt stały: 23.122
Powierzchnia: 6,42 km²
Gęstość zaludnienia: 3.771 os./km²
Średni wiek mieszkańca:
Wykaz ulic: → tutaj

Rada dzielnicy w kadencji 2011-15: Zbigniew Hancewicz, Ewa Hope, Maciej Kałas, Jadwiga Kopeć, Krzysztof Koprowski, Arkadiusz Kowalina, Wojciech Kuliński, Wojciech Leśków, Sylwia Lis, Lidia Makowska, Lidia Matusik, Zbigniew Mleczko, Romuald Plewa, Barbara Polakowska, Gabriela Roszkowska, Katarzyna Szczepańska, Ksenia Walicka-Bagniewska, Anna Wirska, Janina Wiśniewska, Ewa Woźna, Barbara Zieleń

Liczba kandydatów w poprzednich wyborach: 32
Liczba kandydatów w wyborach 2015: 32
Liczba mandatów w radzie dzielnicy: 21

Kandydaci do Rady Dzielnicy 2015:

Wojciech CHMIELEWSKI, architekt, mieszka przy ul. Słowackiego. Zajmuję się projektowaniem, historią i krytyką architektury. Prowadzę własny biznes, uważam się za człowieka czynu. W Radzie Dzielnicy zajmę się inwestycjami i estetyką przestrzeni. Więcej: → Twoi Radni dla Wrzeszcza Górnego

Adam CIECHANOWICZ, inżynier, nauczyciel, mieszka przy ul. Na Wzgórzu. Ukończyłem Wydział Elektryczny na Politechnice Gdańskiej, z PG związany byłem przez całe życie zawodowe. Obecnie jestem na emeryturze, udzielam się aktywnie jako instruktor Polskiego Związku Narciarskiego. W Radzie Dzielnicy zajmę się przywróceniem świetności Parku Jaśkowej Doliny. Więcej: → Twoi Radni dla Wrzeszcza Górnego

Halina CZŁAPIŃSKA. Ukończyłam Wydział Pedagogiki UG i Technikum Ekonomiczne. Jestem księgową, nauczycielem, pedagogiem; matką dwóch dorosłych córek. Mieszkam przy ulicy Słowackiego. Radę widzę jako sprawnie działający zespół mający realny wpływ na działania podejmowane w dzielnicy. Lat 63. Więcej: → facebook

Ewa HOPE, mieszka przy al. Grunwaldzkiej. Nauczyciel akademicki, doktorat z filozofii, pracuję na Wydziale Zarządzania i Ekonomii PG, specjalizuję się w etyce i PR. Vice przewodnicząca Zarządu Dzielnicy. W ciągu 4 lat pracy w Radzie doprowadziliśmy do wielu zmian we Wrzeszczu – wiele zrobiliśmy, sporo zaczęliśmy, nie wszystko skończyliśmy, jak np. wieloletnią inwestycję – teren rekreacyjny „Polana Podleśna”. Więcej: → Twoi Radni dla Wrzeszcza Górnego

Maciej KAŁAS. Lat 59, gdańszczanin z urodzenia, wrzeszczanin od 28 lat. Ojciec dwóch dorosłych córek. Mieszkaniec ulicy Leśny Stok przy Srebrzysku. Naukowiec w Instytucie Morskim - oceanografia operacyjna. Członek zarządu Stowarzyszenia Nasz Gdańsk. Jako radny dzielnicy zajmowałem się sprawami monitoringu wizyjnego, parkowania, czystości. Współprowadzi: → facebook

Jadwiga KOPEĆ, ekspert ochrony środowiska, absolwent PG, mieszka przy ul. Barokowej. Kierowałam Wydziałem  Ochrony Środowiska w Urzędzie Miejskim. Współzałożycielka Polskiego Klubu Ekologicznego, działam na rzecz Pasa Nadmorskiego. Byłam wice-przewodniczacą Rady i członkiem Komisji Planowania Przestrzennego i Inwestycji, prowadziłam projekt Gospodarze Terenu, zajmowałam się Podleśną Polaną. Chcę dokończyć te zadania w kolejnej kadencji. Więcej: → Twoi Radni dla Wrzeszcza Górnego

Krzysztof KOPROWSKI, magister gospodarki przestrzennej, przewodniczący Komisji ds. planowania przestrzennego i inwestycji kadencji RDWG 2011-14, inicjator realizacji małej architektury we Wrzeszczu (nowe ławki i śmietniki m.in. na al. Grunwaldzkiej, ul. Dmowskiego i Do Studzienki), pasjonat zagadnień związanych z urbanistyką, miłośnik komunikacji miejskiej.

Arkadiusz KOWALINA, przewodniczacy Rady Dzielnicy w kadencji 2011-15. Inż. geodeta, studia Rewitalizacja miast na PG. Jestem mieszkańcem Wrzeszcza od urodzenia, moją pasją jest wspólna praca dla naszej dzielnicy. Autor projektu parku Jaśkowy Zakątek, idei odtworzenia zbiorników na Potoku Jaśkowym. Zadbam o ład przestrzenny i dziedzictwo Wrzeszcza. Popieram bezpłatny dostęp do sal sportowych, kontynuację Święta Jaśkowej Doliny oraz festyn kajakowy na Zbiorniku Słowackiego. Więcej → facebook

Witold KUŹMICKI. Niezależny, inżynier geodeta, lat 44, wrzeszczanin od urodzenia. Mieszkam przy ulicy Jesionowej, wychowuję dwoje dorastających dzieci. Od 20 lat prowadzę własną firmę. Moimi priorytetami są: bezpieczna droga dzieci do szkoły, zaniedbane podwórka, dziurawe chodniki. Więcej: → facebook

Kajetan MAKOWIEC. Gdańszczanin. Z Wrzeszczem związany od zawsze. Tutaj kończyłem Szkołę Podstawową nr 17, w Kaczym Dołku uczyłem się jeździć na rowerze, na "Starcie" nauczyłem się pływać, a na Politechnice Gdańskiej studiuje Informatykę i Ekonometrię. Chcę tu mieszkać całe życie i zmieniać naszą dzielnicę na bardziej przyjazną mieszkańcom. Więcej o moich planach: → facebook

Lidia MAKOWSKA, animatorka kultury, mieszka przy ul. Dekerta. Germanistka i menadżerka kultury z zawodu, pracowałam w Nadbałtyckim Centrum Kultury oraz w Culture Action Europe w Brukseli. 10 lat temu kupiłam mieszkanie w pięknej kamienicy na ul. Dekerta i zajęłam się animacją społeczności lokalnej. Skupiłam się na działaniach kulturalnych, wędrówkach po Wrzeszczu, monitorowaniu inwestycji. Od 4 lat jestem przewodniczącą Zarządu Dzielnicy. Więcej: → Twoi Radni dla Wrzeszcza Górnego

Dorota MAKSYMOWICZ-CZAPKOWSKA, p.o. V–ce prezes O. gdańskiego K N P. Dyplom Wydziału Zarządzania UG. Zadbam aby pieniądze wydawane z Budżetu Obywatelskiego służyły wszystkim mieszkańcom. Chciałabym zaktywizować mieszkańców do wzajemnej pomocy. Tworzę projekt doradztwa w zakresie prawa i ekonomii, tak aby każdy wrzeszczanin wiedział gdzie się udać po darmową i rzetelną poradę.

Małgorzata MARMUROWICZ, opiekun seniorów, mieszka przy ul. de Gaulle’a. Jestem opiekunką osób starszych, mamą dwóch synów bliźniaków. Wychowałam się na ulicy Hanki Sawickiej (obecnie Uphagena), obecnie mieszkam przy ul. de Gaulle’a. W Radzie będę zajmowała się tym, co kocham najbardziej, czyli aktywizacją seniorów i zajęciami integracyjnymi dla mieszkańców. Więcej: → Twoi Radni dla Wrzeszcza Górnego

Zbigniew MLECZKO. Kocham Wrzeszcz. Tu się urodziłem, wychowałem i pracuję. Interesuję się sportami walki, kibicuję Klubowi LECHIA Gdańsk „Władcy Północy”. Jestem ratownikiem medycznym, pracuję w szpitalu. W Radzie Dzielnicy zajmuję się bezpieczeństwem oraz rewitalizacją. Chcę by nasze ulice powróciły do swojego historycznego wyglądu. Więcej → facebook

Barbara POLAKOWSKA. Jestem absolwentką Politechniki Gdańskiej oraz Międzynarodowej Akademii Menedżerów (Warszawa), specjalistką ds. informatyki i zamówień publicznych. Działam w Towarzystwie Opieki nad Zabytkami (członek Zarządu). Bezpartyjna. W radzie chcę m.in. monitorować budowę ul. Nowej Politechnicznej, działać na rzecz poprawienia wizerunku Wrzeszcza, naprawy chodników i czystości. Więcej: → facebook

Ignacy RUSZKIEWICZ, przedsiębiorca, mieszka przy ul. de Gaulle’a. Jestem magistrem geografii, przedsiębiorcą, zajmowałem się zawodowo żeglarstwem, antykami, reklamą i pracą z młodzieżą. Obecnie żyj ęz gastronomii. Przez ostatnie 30 lat mieszkałem przy Traugutta, Politechnicznej, Partyzantów i De Gaulle’a. Więcej: → Twoi Radni dla Wrzeszcza Górnego

Ludwika SIKORSKA. Z wykształcenia pedagog. Przez 10 lat kierowałam Gdańskim Uniwersytetem Trzeciego Wieku Uniwersytetu Gdańskiego. Byłam ekspertem Rzecznika Praw Obywatelskich w grupie pracującej nad projektem walki z ubóstwem. Sympatyzuję z Gdańskiem Obywatelskim. Jestem członkiem Gdańskiej Rady ds. Seniorów. Więcej → facebook

Joanna SŁAWKOWSKA-MARSZENIUK, mieszka przy ul. Wróblewskiego, blisko PG, już 10 lat. Polonistka i skandynawistka, prowadzę własną szkołę językową. Wrzeszcz to piękna dzielnica, ma ogromny potencjał. Mamy tereny zielone, które wołają o urządzenie; wyjątkową architekturę, która potrzebuje docenienia i właściwego utrzymania; budzącą się, międzysąsiedzką energię, która może wiele zdziałać. Taki Wrzeszcz chciałabym współtworzyć. Więcej: → Twoi Radni dla Wrzeszcza Górnego

Michał SZULTA. Czas na Wrzeszcz to ja! Absolwent Uniwersytetu w Lincoln (UK) – systemy informatyczne. Producent wydarzeń kulturalnych w Fundacji Sopockie Korzenie, współtwórca obchodów 750 lecia Wrzeszcza, redaktor gazety "Czas na Wrzeszcz", grafik. Czas na Wrzeszcz to nowoczesny Wrzeszcz XXI w. przy zachowaniu zabytków i tradycji. Wrzeszcz, który żyje w dzień i w nocy, cieszy oko i duszę. Mój plan to działać - nie gadać! Więcej → facebook.CzasNaWrzeszcz

Jolanta SZUŚCICKA, pracownik administracyjny, mieszka na Wysepce (al. Grunwaldzka). Jestem osobą pogodną i życzliwą z duchem społecznika i ekologa. Przyczyniłam się do upiększenia zieleńca przed Radą Dzielnicy, uwielbiam kwiaty, zieleń i naturę. Na co dzień pragnę zadbać o ekologię i estetykę Wrzeszcza. Jestem stałą uczestniczką spotkań organizowanych przez Radę Dzielnicy i Centrum Informacji i Edukacji Ekologicznej. Więcej: → Twoi Radni dla Wrzeszcza Górnego

Monika ŚWIERŻEWSKA, architekt wnętrz, mieszka przy ul. Partyzantów. Absolwentka gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, Wydziału Architektury Wnętrz, pracuję jako projektantka wnętrz, jestem też ilustratorką i współautorką książek dla dzieci. W Radzie Dzielnicy chciałabym wykorzystać umiejętności związane z wykształceniem projektowym, rozwinąć też przestrzeń dla dzieci, zadbać o miejsca spotkań i wspólnego spędzania czasu. Więcej: → Twoi Radni dla Wrzeszcza Górnego

Aleksandra TRZASKA, producentka kultury. Wraz z rodziną mieszkamy na ul. Batorego. Od ponad 10 lat prowadzę wydawnictwo fonograficzne, specjalizujące się w muzyce jazzowej i improwizowanej. Zajmuję się również organizowaniem koncertów i warsztatów muzycznych, współpracuję na co dzień z wieloma trójmiejskimi instytucjami kultury. Uważam, że nasza dzielnica ma olbrzymi potencjał twórczy i trzeba go wykorzystać. Więcej: → Twoi Radni dla Wrzeszcza Górnego

Janina WIŚNIEWSKA, terapeutka ds. uzależnień, mieszka przy ul. de Gaulle’a. Mieszkanką Wrzeszcza jestem od urodzenia. Z wykształcenia terapeutka, z powołania działaczka, a prywatnie matka trójki dzieci. Lubię pracę z dziećmi przez pokazywanie im lepszej strony życia. Wiele satysfakcji czerpię też z integracji ludzi przez organizację akcji społecznych, festynów lub różnych spotkań. Moim priorytetem będzie poprawa bezpieczeństwa. Więcej: → Twoi Radni dla Wrzeszcza Górnego

Ewa WOŹNA, nauczycielka, mieszka przy ul. Batorego. Nauczycielka klas I-III, terapeutka pedagogiczna w Szkole nr 45. Od ponad 20 lat mieszkam i pracuję we Wrzeszczu. Przez 4 lata radna Dzielnicy, działałam w Komisji Społecznej. Zależy mi, by rozpoczęte w I kadencji projekty były kontynuowane, byśmy w naszej dzielnicy mogli aktywnie, również „na sportowo” wypoczywać, aby było czysto, zielono i przede wszystkim bezpiecznie. Więcej: → Twoi Radni dla Wrzeszcza Górnego

Urszula ZEREK. Mieszka przy ul. Batorego. Tancerka i animatorka kultury. Współpracuję z teatrami Dada von Bzdulow i Miniatura oraz artystami niezależnymi. Realizuję projekty dla dzieci i młodzieży. Ukończyłam Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych UG, przygotowuję pracę dyplomową na Akademii Sztuk Pięknych na kierunku Animacji Kultury. Marzę o tym, żeby Wrzeszcz był dzielnicą tętniącą kulturą, pozytywnym życiem, przyjazną dla jej mieszkańców. Więcej: → Twoi Radni dla Wrzeszcza Górnego

Barbara ZIELEŃ. Jestem absolwentką Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Różnorodność zainteresowań, pasji, dała mi możliwość poznawania ludzi, uczenia się od nich i tak jest do dziś. Pracowałam w biurze, w bibliotece, lepiłam garnki wydobyte przez archeologów, opiekowałam się dziećmi, organizowałam wieczory muzyczno-poetyckie… Jestem mężatką, mamą dwojga dorosłych dzieci. Nie należę do żadnej partii. Więcej: → facebook

Zachęcamy kandydatów do przesyłania notek o sobie!

Wszyscy kandydaci:


Gdzie głosujemy?

11 komentarzy:

  1. Pewna kandydatka deklaruje: Zadbam aby pieniądze wydawane z Budżetu Obywatelskiego służyły wszystkim mieszkańcom. Więc pytam, czy tak samo zadba, jak o pieniądze Wspólnot Mieszkaniowych?! Jeśli tak, to drżyjcie narody

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zbulwersowana faktem,że na liście kandydatów figuruje osoba ,która:
    -posiada lokal mieszkalny w naszej dzielnicy ,ale od wielu lat nie uiszcza należnych zobowiązań żyjąc na koszt Wspólnoty.Ciekawostką jest to,że z wynajmu tego lokalu kandydatka na radną czerpie ok.5000 złotych miesięcznie.
    -doprowadziła Wspólnotę do ruiny finansowej / konto zajął komornik/
    -nielegalnie,bez zgody Wspólnoty podzieliła lokal mieszkalny /sprawa toczy się w PINB w Gdańsku/
    -zdewastowała otoczenie kamienicy ,nie ponosząc za to żadnej odpowiedzialności
    -codziennie uporczywie,złośliwie utrudnia życie mieszkańcom kamienicy
    -itd,itd,itd..............
    Dnia 13.03.2015r Sąd Rejonowy w Gdańsku wydał wyrok zasądzający, od KANDYDATKI NA RADNĄ na rzecz Wspólnoty, kilkadziesiąt tysięcy złotych długu z rygorem natychmiastowej wykonalności !
    Nie jest to żaden precedens.Wspólnota ,w której kandydatka zamieszkuje również założyła sprawę sądową za zaległości finansowe.
    Taki sposób na życie preferuje kandydatka na RADNĄ -życie na koszt innych!!!
    Szanowni Wrzeszczanie to od nas zależy czy chcemy mieć taką RADNĄ ZARADNĄ !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Szanowni Państwo,
    a o kogo chodzi? Taki wpis nie ma sensu, skoro nie wiemy, na kogo mamy nie głosować. I tak komentujemy tu anonimowo, proszę napisać, o kogo chodzi

    OdpowiedzUsuń
  4. Chodzi o Dorotę Maksymowicz - Czapkowską
    https://www.facebook.com/wrzeszczgornywybory2015/photos/pb.859916694045571.-2207520000.1426883363./872315662805674/?type=1&theater

    OdpowiedzUsuń
  5. KANDYDATKA NA RADNĄ PIERWSZEGO KONTAKTU
    RAZEM DLA WRZESZCZA
    Dorota Maksymowicz - Czapkowska – nr 13 na liście kandydatów

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta Pani startuje wszedzie gdzie sie da !Do europarlamentu sie nie udalo,do Rady Miasta Gdanska tez sie nie zalapala,no moze uda sie do Rady Dzielnicy?Ludzie ! Tu chodzi tylko o stolek i nie dajcie sie nabrac na jej slodkie minki i deklaracje!

    OdpowiedzUsuń
  7. Powinna byc przeprowadzana weryfikacja kandydatow.Moze wowczas udaloby sie uniknac nieuczciwosci.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam powazne obawy co moze sie stac z budzetem obywatelskim jak dorwie sie do niego kandydatka nr 13!

    OdpowiedzUsuń
  9. Osoba aspirująca do pełnienie funkcji publicznej podlega publicznej weryfikacji. Publikując swoje dossier musi się liczyć, że zostanie poddana powszechnej ocenie (oczywiście w ramach obowiązującego prawa). W żadnym wypadku nie powinna reprezentować jakiejś grupy społecznej osoba, która wobec tejże grupy jest nieuczciwa. Nie może liczyć na zaufanie społeczne osoba, która wykorzystuje, tym bardziej finansowo jakąkolwiek grupę społeczną. Pełnić funkcję społeczną winien tylko i wyłącznie PRAWDZIWY OBYWATEL, czyli członek danego społeczeństwa mający dane uprawnienia, ale i obowiązki zastrzeżone prawem!!!
    Co oznacza, że osoba uchybiająca tymże obowiązkom obywatelskim wobec swojej społeczności, winna być zdyskwalifikowana.
    Skrajnym tupetem jest więc ubieganie się o stanowisko reprezentanta grupy społecznej, wobec której postępuje się lekceważąco i nieuczciwie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pani Małgorzata M. jest, tu cytuję:"opiekunką ludzi strasznych"... Ciekawe co to oznacza;)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.